De B2B-portefeuille is inmiddels uitgebreid met bekende en minder bekende white label merken. De reacties vanuit deze markt zijn zeer positief. Onze aanpak (productie vanaf halffabrikaat) blijkt een gat in de (midden)markt te zijn: er blijkt een grote behoefte te zijn aan Nederlandse productie van chocolade. Omdat de kwaliteit zo goed is, zijn er een aantal grote partijen die hun productie naar De Euforij gaan overhevelen. Dit betekent een enorme groei voor De Euforij. Vooral de groeiende vraag naar gezondere, kwaliteitschocolade is een markt waar onze fabriek direct en met veel kennis in huis, op in kan spelen.
We zijn flexibel doordat we zowel grote als kleine batches kunnen draaien. Dat betekent voor klanten die de productie van chocolade vanaf halffabrikaat bij ons, als professionele partner kunnen onderbrengen. In de fabriek is het mogelijk om zowel biologische als conventionele cacaohalffabrikaten te verwerken.
‘Het produceren voor B2B-klanten is voor ons het – gewenste – gat in de middenmarkt.’
Door het uitgekiende productieproces in de fabriek is De Euforij daarnaast in staat om lactose- en sojavrije chocolade te produceren. De Zaanse Brokkenmakers met noten worden handmatig in aparte vormen gemaakt. Deze noten komen dus niet in de machines terecht.
De biologische, gezondere, ‘speciality chocolate’ is een groeiende markt. De Euforij heeft daar in de afgelopen jaren ruimschoots ervaring mee opgedaan. De bestaande productiecapaciteit (machinepark) is ruim voldoende om deze groei de komende jaren op te vangen.